Főmenü

Programjaink
    Biztonságos Iskola
    Versenyeredmények
    Rólunk írták, rólunk van szó
    TÁMOP pályázat
  • Kerületi advent - meghívó
  • Egy utazó visszaemlékezései

Egy utazó visszaemlékezései - Kirándulás Ausztriába

Május 12-én indultunk el az ausztriai kirándulásra, pontosabban Burgenlandba.  Az úticélunk először Eisenstadt (Kismarton) volt, a Burgenland tartományi székhelye. Célunkhoz közelítve az iskola diákjai "kiselőadásukkal" mutatták be az országot, tartományt, látnivalókat, Haydn munkásságát.

Először meglátogattuk  az Eszterházy-kastélyt, ahol sok érdekes információt mondott el az idegenvezető a kastélyról és a benne élt családról. Megnéztük a hercegnői lakosztályokat és az őket kiszolgáló személyzet lakóhelyét az első emeleten. Rengeteg jegyzetet találtak a kutatók az épületben élő család életéről. Pontosan leírták az akkori emberek mindennapjait.

Egy csodás hely. Szépek a falak, a különböző szőnyegek és tapéták, a szobák, a termek és a hozzá tartozó történetek. Nagyon élveztem a vezetést.

A második állomás Haydn egykori háza volt, ahol megismerhettük a munkásságát, az életét és a régi bútorokat, melyekkel be volt rendezve a háza.

A házat azért sikerült berendezni pontosan olyan bútorokkal, amelyeket Haydn is használt, mert az első városi tűzvész alatt elégett bútorairól listát írt, amely fenn maradt a mai napig.

Innen a  Kálvária-templomhoz vezetett utunk. Csupán pár száz méterre volt a kastélytól. Ez egy gyönyörű szép templom. Nyomon tudtuk követni Jézus Krisztus vezeklését és keresztre feszítését. Továbbá láttuk Haydn Mauzóleumát is. A templom tetejéről be lehetett látni a várost és környékét.

Még nem láttam ennél szebb templomot soha. Gyönyörű a berendezés, a színek.

A negyedik és egyben az utolsó állomás, Fraknó vára volt. Ez a legszebb vár, amit láttam eddig. Csodaszép vár kívül-belül egyaránt. A vár egy központ volt, ahol fontos iratokat, fegyvereket tároltak a kincstárban. Ezen tárgyak hatalmas része tökéletes állapotban megmaradt. A várat a Nagymartoni grófok építették és ők is éltek benne. A vár történelmében nagy szerepet játszott Esterházy Miklós, aki II. Ferdinándtól kapta a várat. Elkezdte fejleszteni és hatalmas erődítményt hozott létre belőle. Halála után a vár más szerepet látott el: kincstárként, levéltárként szolgált. Itt tartották a sereg fegyverarzenálját, később az ellenségtől zsákmányolt fegyvereket is.

Az idegenvezető körbevezetett a vár nagy részén. Nagyon sok érdekes információ hangzott el. Láthattuk az országzászlókat, a fegyverarzenált, ami nagyjából 32800 db fegyverből állt. Láttuk még a pincét, a konyhát és még számos helyet a várban. A kilátás a várból páratlan volt. Szép erdők és hegyek veszik körül.

A vár látogatása után visszaindultunk. A buszon kvízkérdésekre válaszolhattak a vállalkozó szelleműek. Jutalomként könyvet, csokit kaptak a jól válaszolók.

A kirándulás nagyon  emlékezetes, jó volt. Sok jó dolgot hallottunk és láttunk. Észre sem vettük, hogy az információáradatban mennyit tanultunk, és mindezt játszva.

Egy maradandó emléket szereztünk ezen a napon.

Nem is akartam hazajönni onnan.