Főmenü

Programjaink
    Biztonságos Iskola
    Versenyeredmények
    Rólunk írták, rólunk van szó
    TÁMOP pályázat
  • Nyári tábor 2018. - Szilvásvárad
  • Mozanapló

Pingvinkirállyal Bécsbe

Pingvinkirály című filmhez kapcsolódó pályázat és nyereményjáték három díjából iskolánk kettőt nyert.

A nyereményhúzás megtekintéséhez kattintson a következő linkre:

A Pingvinkirállyal Bécsbe

Iskolánk (Budapest XXIII. Kerületi Fekete István Általános Iskola) 1.-5. osztályos tanulói az előző tanév tavaszán kiváló programon vehettek részt. Moziba mentünk, megnéztük A Pingvinkirályt. A humoros, sok információt adó filmen jól szórakoztunk. Az iskolában még sokáig beszélgettünk erről a kikapcsolódásról. Szervező tanítónk, Kerekesné Adorján Anikó, Anikó néni osztálya, még egy furfangos totóval is tetézte az élményt. És még mindig nem volt vége!

A jegyekkel, az MTVA ajándékaként értékes jutalmakat lehetett nyerni. Szerencsénknek és Anikó néninek köszönhetően - aki beküldte a jegyeket - iskolánkból két csoport nyert: az egyik I., a másik III. helyezést. A fődíj a bécsi út volt, ami 2013. szeptember 13-14-én valósult meg, a Neckerman Utazási Iroda kiváló szervezésében.

Emlékezetes két napot tölthettünk az osztrák fővárosban. A kedvezőtlen, esős idő sem szegte kedvünket. Érdeklődve jártuk végig a szépen felújított állatkertet, ahol a megszokott állatokon kívül, csodába ejtette csapatunkat a trópusi esőerdők lenyűgöző, élethű világa, és a webkamerán át követhető, újszülött pandabébi. Az állatkerti kisvasúttal egy igazi tiroli házhoz utaztunk, ahol háziállatokat és házilag készített portékákkal teli hagyományos boltot láthattunk. Szállásunkra érve finom vacsora várt bennüket. Ezután még játszottunk, beszélgettünk, s az esti mese után nyugovóra tértünk.

Másnap “királyi" reggeliben volt részünk. Többségünk először válogathatott a svédasztal gazdag kínálatából. Így szólásunkat beválthattuk: reggeliztünk, mint a király.

A szálloda elhagyása után a Schönbrunni Kastélyba mentünk, amelynek egyik szárnya gyermekmúzeum. Itt majdnem mindent megfoghattunk, kipróbálhattunk. Hosszú időn át bújhattunk bele a korabeli ruhákba, így ízlelgetve az akkoriak viseletét. Csak úgy pompáztak a főurak, hercegek, grófok, a gyönyörű herceg- és grófkisasszonyok. Királlyá és királylánnyá is változhattunk! A bátrak katonának öltözhettek, strázsálhattak az őrbódéban, hintalovon vágtathattak. E pompás időutazás után betekinthettünk Mária Terézia gyermekeinek életébe. A korhű szobákban szórakoztató, korabeli játékokkal játszhattunk. A császári ebédlőben megteríthettük az asztalt, pompás étkekkel kínálgattuk egymást.

A valóságba visszatérve, élményekkel telve búcsúztunk Bécstől. A buszon gondolkodtató kvízjátékkal nyomatékosítottuk élményeinket. A jó válaszokért könyvjelző és képeslap volt a jutalom.

Köszönjük ezt a gyönyörű, feledhetetlen két napot!

Taraczközi Ferencné

A bécsi kirándulás

Egy őszi napon indult el csapat a nagy kalandra.

Első nap állatkertbe mentünk, ahol nekem a fekete jaguár tetszett a legjobban. Este a szálláson vacsora után még két órát játszottunk. Másnap múzeumba mentünk, ahol nagy meglepetés ért. Régi ruhákba lehetett beöltözni. Én vöröskabátos  jelmezbe bújtam, nekem ez nagy álmom volt.

Köszönöm szépen ezt a csodás élményt.

Szűcs Fülöp (4.a)

Szűcs Fülöp rajza

Bécsi utazás

Elmentem az iskola egy részével Bécsbe. Ott megnéztük a Schönbrunni Állatkertet és mentünk egy kört a kisvonattal. Láttunk madarat, majmot és minden félét. A szállodában ahol vacsoráztunk és utána szabadfoglalkozás volt, én a lányokkal elbeszélgettem az erre szánt időt, jól mulattunk. Másnap reggeli után elmentünk a schönbrunni kastély egy részt, a gyerekmúzeumot, ott régimódi ruhákat próbáltunk. Hazafelé úton is tévéztünk. Egyébként nagyon tetszett, csak sajnos sok volt az eső.

Szíjj Zita (5.a)

Nekem a bécsi utazásnak minden egyes pillanata tetszett. Csodás volt a schönbrunni kastély. Jók voltak nagyon a programok is. Az állatkert számomra nagyon érdekes és aranyos volt, hiszen nagy állatbarát vagyok. Az esőerdő nagyon élvezetes és igazi volt. Számomra emlékezetes marad ez a két fantasztikus nap. Örülők, hogy az én iskolám nyerte meg a pályázatot és köszönöm, hogy ennek a részese lehettem.

Szegfű Anett (5.b)

Bécsi kirándulás

A bécsi kirándulás minden részletében óriási élmény volt.

Az első, a busz az elemózsia, a vacsora, a reggeli, a szálás, az állatkert, a ragadózózók, a fókák, a madarak, a bogárház, az orrszarvú, az elefántok, a kastély, a beöltözősödi, a kiállítás, a macskakövek, az ebédlő-egyszóval minden.

Domján Minka Lukrécia (4.a)

A bécsi utazás!

Én nagyon jól éreztem magam a bécsi kiránduláson.

Első nap az állatkertben voltunk. Hatalmas területen fekszik és sok állatnak ad otthont. Elmondták nekünk, hogy az első a zebra volt. De láttunk még pingvint, zsiráfot, tigrist, fekete párducot és még sok-sok állatot. Körbe utaztuk az állatkertet kisvasúttal. Bemutatták hogyan etetik az állatokat. Sajnos zuhogott az eső, de így is jó volt.

Este elmentünk a szállásunkra, és a szobákat birtokba vettük. Én Petrával, Esztivel és Nikivel voltam együtt.

Szombaton elmentünk egy kastélyba, ahol Mária Terézia lakott a családjával. Csodaszép volt.

Fel lehetett öltözni Sisi hercegnőnek, nekem is hosszú ruhám és hatalmas parókám volt. Hazafelé sokat nevettünk, hamar eltelt ez a két nap.

Köszönöm a lehetőséget.

Biró Viktória, 6.b

Bécsi utazás

Számomra ez a kétnapos út feledhetetlen élmény volt. Együtt lehettem alsós tanáraimmal. Tanultam sok mindent és nagyon jól éreztem magam. Első nap a Schönbrunni  Állatkertben voltunk. Óriási nagy terület az állatkert, vagy 64 különböző állat él benne. Tettünk egy jó nagy kört a kisvasúttal. Voltunk esőerdőben, szabadon repkedő denevérek között, láttunk nagy és elég testes orrszarvút. Szibériai tigrist, ami a kedvenc állatom J, gepárdot, leopárdot és még rénszarvast is. Persze nemcsak ezeket az érdekes állatokat néztük meg, hanem láttunk flamingót, zsiráfot, fókát, rengeteg pingvint, és a pingvinkirályt. A hím fóka olyan nagy és pufók volt, hogy alig bírt kimászni a vízből. Sokféle majom és madár volt. Egy nagyon érdekes, de mégis vicces dolog az volt, amikor két barna medvének eldugták az ételt, lépes mézet és mi pont arra jöttünk, így megnéztük, hogy szerzik meg táplálékukat. Amikor kieresztették a medvéket először a banánt kezdték el ügyesen enni, majd az elrejtett élelmet keresték. Az egyik medve elég lusta volt, így ő kevesebbet evett. Az állatkerti látogatást követően buszra szálltunk, és elindultunk a szállodába. Nem unatkoztunk, az úton filmet néztünk és beszélgettünk. Jókat nevettünk. Mikor megérkeztünk a szállodába lecuccoltunk és 18:00-kor mentünk vacsorázni. Ezután mindenki a szobájába vagy a társalgóba ment. 22:00-kor aludni kellett. Reggel korán, hétkor keltünk és nagyjából összecsomagoltunk. 8:00-kor reggeliztünk. Aztán még mindent összepakoltunk és indultunk a buszhoz. A busz a Schönnbrunn-i kastélyba vitt minket. Itt a gyermekmúzeum várt. Látogatást tettünk a kastélyba a gyerekmúzeum területén. Sok érdekes és szép szobát láttunk. Ezután be lehettet öltözni régi ruhákba és különböző parókákat lehetett próbálni. Nagyon jókat nevettünk. Majd a szuvenír boltba vettem egy hógömböt, amely a kastélyt ábrázolja. Irányunkat a busz felé vettük, felszálltunk és indultunk haza. A visszaúton is szórakoztattak minket. Hosszú volt az út, de végül hazaértünk. Nagyon jó volt, fantasztikusan éreztem magam. Köszönöm a tanároknak, akik vigyáztak ránk. Különösen Taraczközi Ferencnének és Túri-Ősze Violetta néninek, hogy elhívtak erre a szuper kirándulásra.