Főmenü

  • Főoldal
  • Iskolánk
    Fontos információk
  • Közzétételi lista
  • Iskolai étkezés
    ÖKOISKOLA
    Tehetséggondozás
    50. évforduló
    Beíratás - Iskolahívogató
    Intézményvezető választás
    Programjaink
    Biztonságos Iskola
    Versenyeredmények
    Rólunk írták, rólunk van szó
    TÁMOP pályázat
    Határtalanul!
    Istenes versek szavalóverseny
  • KMOP pályázat
  • Büszkeségeink
    Szülőknek ajánljuk
  • Érdekességek a nagyvilágból
  • Galéria
    Taneszközök, iskolaszerek
  • Humoroldal :-)
  • Bölcsességek, idézetek
  • Nyári napközis tábor
  • Nyári tábor 2018. - Szilvásvárad
  • Mozanapló

    Konfliktus-program

    Konfliktus-és iskolai agressziókezelési program

    Program célja:

    Az iskolán belüli bántalmazás és zaklatás megelőzése.

    A konfliktuskezelő-képesség fejlesztése, a problémamegoldó képesség fejlesztése.

    Az egyéni megküzdő-képesség, önismeret-társismeret fejlesztése, a pozitív énkép kialakítása.

    A jelenleg fennálló magatartászavar kezelése annak érdekében, az eseteleges későbbi devianciák elkerülése érdekében.

    Program kidolgozásában résztvevő kollégák neve

    Kerekesné Adorján Anikó és Lakatosné Milák Ágnes

     

     

    Az 5-6. osztályos ( 10-12 éves prepubertás korosztály ) életkori sajátosságai, akarati, érzelmi jellemzői:

     

    Tevékenység és motiváció:

    A prepubertásra jellemző tevékenységek:

    • testi mozgáskészségek (pl.: korcsolyázás)

    • gondozó tevékenységek (pl.: állatgondozás, viráglocsolás)

    • gyűjtő tevékenységek (pl.:képeslapok)

    • befogadó szellemi tevékenység (pl.: olvasás)

    • produktív szellemi tevékenység (pl.: rajzolás)

    • az érdeklődés a külvilágra irányul, a felfedezés, a megismerés vágya mozgatja a gyermeket.

     

    Érzelmi fejlődésének jellemzői:

    • önállósulási törekvés, érzelmi leválás a szülőről

    • értékorientáció megváltozása: teljesítménymotiváció,

    • igazságérzetük fejlett

    • elvont erkölcsi fogalmak megjelenése: hazaszeretet, kizsákmányolás, stb.

    A célcsoport programba delegálása:

    Osztályfőnökök javaslata alapján.

    A program megvalósításában résztvevő kollégák neve

    Kerekesné Adorján Anikó és Lakatosné Milák Ágnes

    A program megvalósításának ideje

    10 alkalom/kedd délután

    Sorszám

    A foglalkozás ideje

    Tartalma

    1.  

    Április 17.

    Szabályalkotás

    1.  

    Április 17.

    Önismeret és társismeret

    1.  

    Április 23.

    Csoportalakító játékok

    1.  

    Április 23.

    Relaxáció

    1.  

    Április 30.

    Nem verbális kommunikáció

    1.  

    Április 30.

    Verbális kommunikáció

    1.  

    Május 7.

    Emberi kapcsolatok

    1.  

    Május 7.

    Konfliktuskezelő módszerekről még egyszer

    1.  

    Május 14.

    Saját konfliktusok feldolgozása

    1.  

    Május 14.

    Saját konfliktusok feldolgozása

     

    A program tartalma tematikus egységekre bontva

    Az osztályfőnökök által delegált tanulók szüleinek értesítése a beválogatásról, beleegyezésük kérése.

     

     

    Mottó: „Egy csónakban evezünk”

     

     

     

    A foglalkozás témája

    A tervezett foglalkozás rövid leírása

    1.  

    Szabályalkotás

    A csoport szabályainak megalkotása

    Titoktartási kötelezettség vállalása szóban, írásban

    A program alatti aktív közreműködés motivációja: jutalom:kirakós darabka minden foglalkozás végén. Utolsó alkalommal a kirakós összeillesztése, beszélgetés a kész képről.

    A program végén közös torta elfogyasztása.

    1.  

    Önismeret és társismeret

    Önismeret-és társismeret a drámapedagógia módszerével

    Parola

    Kérdőívek: A szorongás és az önértékelés felmérésére (Coopersmith Önértékelés tesztje)

    1.  

    Csoportalakító játékok

    Bizalomjátékok, társismeret drámajátékokkal, egy hajó közös elkészítése egyéni ötletekkel

    1.  

    Relaxáció

    Relaxációs gyakorlatok elsajátítása

    1.  

    Nem verbális kommunikáció

    Asszertív, agresszív és szubmisszív magatartási formák közti különbségek megfigyelése

    Az érzelmek kifejezése képzőművészeti és irodalmi alkotások elemzésének segítségével

    Drámajátékok: Amerikából jöttem…

    Most mutasd meg! (improvizációs játékok mozdulatokkal, mimikával, gesztikulációval)

    1.  

    Verbális kommunikáció

    Az assszertiv kommunikáció kialakítása tanmesék, drámajátékok segítségével

    1.  

    Emberi kapcsolatok

    Kapcsolatteremtés, -fenntartás

    Közös montázs készítése kiscsoportokban, a közös alkotás értékelése (a másik munkájának elismerése, dicséret, barátságos kommunikáció)

    1.  

    Konfliktuskezelő módszerekről még egyszer

    Szituációs játékok

    Killman-féle problémamegoldó módszer lépéseinek konkrét példán való gyakorlása

    Közös élmény: palacsintasütés.

    1.  

    Saját konfliktusok feldolgozása

    Szituációs játékok, megoldási javaslatok

    Agressziókezelés, határok betartása: Adj király katonát! drámajáték

    1.  

    Saját konfliktusok feldolgozása

    Átélt élmények megbeszélése, foglalkozások lezárása, egyéni portfóliók értékelése, a közös torta elfogyasztása.

     

     

     

     

     

    2013. május 21.

     

     

    Kerekesné Adorján Anikó

     

    Lakatosné Milák Ágnes

     

    .